View Single Post
Old 08-03-2012, 23:22   #49
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Ja, det har du rett i. Men hva hvis hotell og opphold er kjøpt med kredittkort, er det ikke da kredittkortselskapet sitt ansvar å levere varen kunden har kjøpt? Blir det en sak mellom flyselskapet og kredittkortselskapet?
Må si at jeg ikke er stø på dette i det hele tatt.

Etter hva jeg skjønner så forholder ikke DY seg til forordning 261
http://www.nholuftfart.no/article169.html


Noen som kan utdype? Kan Norwegian velge å la første mulige forbindelse kun gjelde egne flighter?
Har heldigvis ikke brukt reiseforsikringen på slike saker foreløpig. Men finner det merkelig at Europeiske går ut bastant å sier at det er noe DY må fikse opp i. Poenget er vel om DY kan vri seg unna pga den bestemmelsen om "plutselig uforutsett" som de ikke hadde kontroll over. Dette er jo en arbeidskonflikt som DY selv har lagt opp til, da de sier selv de er avhengig av å kjøpe fridager for å få kabalen til å gå opp.
Skal man tolke første mulige forbindelse, så må det være første fly evnt via div steder for å komme hjem. Noe ansvar må vel tross alt DY ta på sin kappe.
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote