View Single Post
Old 08-03-2012, 15:36   #21
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
Default Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Respons ifra DY Facebook nå
Quote:
Mengden kanselleringer: De siste dagene har Norwegians flygninger gått som normalt – uten forsinkelser og slik venter vi det blir fremover også. Norwegian opererer om lag 400 flygninger om dagen, og det er svært få som er blitt kansellert. Avinors offisielle statistikk over flyselskapenes regularitet gir en god oversikt over fakta. Den viser at for februar og hittil i mars så har Norwegian kansellert totalt 46 flygninger. Det er langt færre en eksempelvis vår hovedkonkurrent i Norge som har kansellert 87 flygninger pr i dag. Statistikk hjelper ikke de som er berørt av kanselleringer, men det skapes nå et helt feilaktig inntrykk av at antall kanselleringer en betydelig høyere enn det faktisk er.

Passasjerhensyn: Sist helg var en ekstraordinær situasjon fordi vinterferie gjorde at flyene var fulle og det derfor ble vanskelig å booke om alle reisende. De aller fleste som ble berørt fikk tilbud om ny reise raskt, men noen greide vi ikke å finne nye avganger til, og det er bare å beklage. Denne spesielle situasjonen blir nå fremstilt som om vi ikke tar passasjerene på alvor. Det er ikke riktig, og spesielt urimelig overfor de mange som jobbet dag og natt for å hjelpe kundene så godt som mulig. Når det gjelder kompensasjon har passasjerene klare, lovpålagte rettigheter som også innebærer at kundene har krav på individuell behandling av sin sak.
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote