Quote:
Originally Posted by Seagull
*oppgitt* Vanskelig å argumentere når "motparten" kun vil kverrulere...
|
nå vel, dette er ikke for å kverulere, men for å vise at bildet ikke er så sort-hvitt som enkelte skal ha det til. Hvis man oppfatter det å skulle bringe inne ulike syn (som man selv ikke er enig i) som kverulering, så får du gjerne kalle det for det. Poenget er at denne rapporten er nettopp det - en rapport. Det er ikke en objektiv sannhet, eller regjeringens syn på saken. Det kan da ikke være negativt å skulle påpeke dette? Jeg har også vært med på å skrive diverse rapporter for ulike oppdragsgivere, uten at det vi har skrevet er det samme som oppdragsgivers syn på saken.
Men jeg skal innrømme at jeg kun leste sitatet du viste til. Om dette er sosial dumping er ikke entydig. Hele EUs indre marked er jo fundert på fri bevegelse av innsatsfaktorer, herunder arbeidskraft, for å bedre europeisk konkurranseevne. En slik utvikling får man ikke om man skal insistere på at en aktør som opererer i land X skal betale en avlønningen som alle andre i land X. Dermed er det faktum at operatører fra andre land kommer til Norge en direkte konsekvens av virkemåten til et fritt, indre marked i EU/EØS-området. Sosial dumping er det ikke nødvendigvis.