View Single Post
Old 29-02-2012, 19:48   #14
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Ny IT Plattform for SAS 26.02.2012

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Så siden muligheter for no-recs ved check-in og gate har forsvunnet, hva med transfer mellom flighter? I såfall vil jo Commuter kunne booke en senere flight, og så ha gate eller check-in flytte denne over til flighten han egentlig ønsket?

Denne to timers-grensen, er den absolutt eller kun veilledende? Jeg har da mang en gang sittet på check-in (for andre selskaper enn SAS) og hatt diverse reisebyrå på telefon som har vært nødt til å boooke der og da via Amadeus, og fått det opp noen minutter senere.
Som nevnt tidligere så tillater Altea både norec og go show. Man velger "Create Record" og enten "No Record Found" for norec eller "Different Itinerary" for go show. Er det en ulistet ID-pap, så velger man istedet "Book Staff" så kan du lage listingen. Hvilke regler hvert selskap har kan vel variere, men funksjonaliteten finnes.

Transfer mellom flighter går også fint, med nettopp "Transfer" (motsvarende "TP" i de fleste DCSer).

Som jeg har skjønt det, så stenger Altea salget når man har programmert den til å gjøre det i det som heter Flight Activities ("monitors" på gamlespråket, men lang mere integrert mellom reservation og DCS). Den totimersgrensen er ihvertfall ikke fremtvunget av Altea.

Man kan også tvinge systemet til å lukke salget gjennom å velge "Open Boarding" i boardingapplikasjonen.
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote