View Single Post
Old 28-02-2012, 20:34   #13
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: "Gammel B737" og økonomi !?

Quote:
Originally Posted by Cessna182 View Post
Fløy Lufthansa FRA/OSL på lørdag. Så med en gang at dette flyet måtte være gammelt. D-ABEM First flight 1991. hvordan kan det være økonomi for LH å ha dette ? Synes det er fantastisk å tenke på hva dette flyet har opplevd. Utrolig sliter. Noen som vet cykles osv. ?
Vel, faktisk hadde du (u)flaks, siden D-ABEM forlatter LH alrede i April.

Det ligger forsatt god okonomi i B733 for LH pa de meget korte hops som flys innenlands i Tyskland. Tenk deg om turer som FRA-NUE. Her slar den "gamle" 737en de nye A319 rett og slett pa vekt. En 733 er rett og slett neste 9 tonns lettere og har flere seter, og dette gir en svaert tydelig innslag pa kostnader dersom man har mange av disse korte flystrekninger. Og LH har en god del korte ruter som flys med 733 utifra FRA, rett og slett fordi kundene krever en riktig jet og ikke en regiofly.

Jeg vil ikke legge ut en relativ eksakt cycle-number. Men du kan sikkert anta at dette fly har mere enn 45.000 cycles. Hvor mye mere, dette er noe som LH anser som forretningshjemmighet, derfor vil jeg ikke legge ut slike info.
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote