View Single Post
Old 25-02-2012, 09:31   #44
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Default Re: Ny IT Plattform for SAS 26.02.2012

Quote:
Originally Posted by Robbiedeluxe View Post
Takk for oppklaring – men vil dette få noe praktisk betydning for oss TPIere? Vi må jo uansett ha en booking for å kunne komme oss gjennom Fast-Track etc.
De aller fleste kommer med booking, men det er noen tilfeller. Det kan være f.eks. at man har en booking med DY, men så er den forsinket, eller man kom ekstra tidlig på flyplassen og derfor ønsker å ta en annen avgang.

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Vil det ikke være noen mulighet til å nulle inn dette i det hele tatt?
Ikke i sjekkinn systemet (mao. i gate). Teknisk er det mulig å lage en booking hos reisebyrå, online, eller billettkontor på en seinere avgang og flytte den til flyet, men det må gjøres før man kommer til gaten.

Quote:
Originally Posted by The Ticketor View Post
Hvordan det vil funke for TP vet jeg ingenting om, men det går å norece også i Altea. Det funker litt annerledes (det lages f eks en PNR), men det finnes en motsvarende funksjon.
Det er selvfølgelig mulig i PACS, som før, men det er ikke lenger mulig å legge inn TP. Det blir jo fint for paxen som kan reise gratis, men ikke så bra for SAS. Hvordan det blir med Altea DCS og TP vet jeg ikke, og om det er planer om å slik funksjon (men jeg regner med det blir for spesialisert for SAS og Amadeus tar seg så pass betalt for det til at det lønner seg)
Superhai is offline   Reply With Quote