Jepp. Vi har allerede begynt. Første kull på ti elever startet i Malmø nå i høst. Dette er studenter som egentlig skulle begynt for to år siden. Ca halvparten av de utvalgte som den gangen allerede hadde pakket kofferten takket nei nå i år.
De er øremerket til kontrollsentraler. Neste kull kommer i februar og vil blant annet bli utdannet til tårnflygeledere.
For første gang utdanner vi folk som ikke vil kunne jobbe hvor som helst i Norge. Disse første 10 vil måtte gå tilbake på skolen i Malmø for å ta tilleggsutdannelse for å jobbe tårn/approach. (og omvendt, når den tid kommer.
Beklager forøvrig hvis jeg fyrer meg opp en gang i blant. Jeg stikker dessverre innom
VGD noen ganger og da tar det en god stund før man får roet seg ned.
Mens jeg er inne på det: Man referer hele tiden til Reagan og militæret. Nå har vi vel fått inn hos de fleste at det ikke finnes noen militære å sette inn i jobben, men basert på mine egne erfaringer fra militæret må jeg si jeg stusser på denne grenseløse tilliten til de grønn- og blåkledte. Jeg mener å huske det var FRYKTELIG my venting mens jeg var inne til førstegangstjeneste i 93.