Quote:
Originally Posted by TOS
Jeg forstår ikke helt hva du mener med at KT lar en av aktørene true med å begrense sitt tilbud? KT har vel ikke noe med hva som skjer med DYs rutetilbud å gjøre, eller hva disse velger å kommunisere i media. KT baserer seg svært sjelden på utspill i avisene når vedtak skal fattes, og de sitter ganske sikkert med faktiske ruteregnskaper for både DY og SK og kan da gjøre seg opp en egen vurdering av lønnsomheten. Dette er informasjon som KT kan kreve fremlagt av aktørene.
Rettferdighet eller urettferdighet spiller ingen rolle i slike saker. KTs målsetting er effektiv konkurranse til fordel for kundene.
|
Ja, og med dette mener jeg at KT gjør det motsatte, eller viderefører muligheten for rettferdig konkuranse.
KT har tidligere refset
SAS for utspill, og krevd 1 eller 2 kampanjer avsluttet. (dette var for 6-7 år siden)
Mens konkurenten året etter kjørte lignende kampanjer, og det var helt ok.
Som sagt, flere år tilbake, å finner ikke noe refferanse på nettet. Desverre, så det blir kun påstand fra meg her som jeg ikke kan dokumentere. Mulig andre kan hjelpe med det?