View Single Post
Old 13-02-2012, 18:57   #10
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Default Re: Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng?

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
De tingene du nevner her er man nok fullstendig klar over.

Det er også få markeder med et fåtall aktører som i luftfarten som ikke er gjenstand for noen inngrep fra myndighetene. Telekombransjen er nærliggende å trekke frem, og aktørene der har og har hatt en rekke føringer på hva man kan og hva man ikke kan gjøre. Det har lite med å ikke legge til rette for konkurranse på like vilkår når det gripes inn - hensikten er å sikre effektiv konkurranse.

Det er mao ikke slik i de fleste bransjer at myndighetene ikke griper inn. Snakk med folk som jobber med regulatoriske spørsmål i fx Telenor, så vil de fortelle deg at deres verden består av føringer som er lagt av myndighetene. Det samme gjelder også i kraftbransjen.
Mulig det.
Men fra mitt ståsted så mener jeg begrensingene som legges på luftfarten er tullete, og konkuransevridende.
Jeg klarer heller ikke med min beste vilje og se hvorfor KT velger å åpne delvis for bruk av bonuspoeng.
Videre synes jeg det er skammelig at samme KT lar en av aktørene "true" med å begrense tilbudet på bakrunn av noe som kanskje vil skje.
Men slik er det, og har vært i 10 år.
Noen kan gjøre som de vil, mens andre ikke kan gjøre noe.
Men som sagt, rettferdig i noens øyne, men ikke for meg ;-)
SAS-Steward is offline   Reply With Quote