Quote:
Originally Posted by FlyHi
Det er fint nok at tale sin sag, men at få det til at fremstå som om man vil reducere fra 5 til 2 daglige alene pga bonuspoint er noget fordrukkent sludder. Alle der "har en sag" forsøger jo at vende sagen til sig egen fordel, men det her er langt over grænsen og direkte useriøst...
|
Det ma ikke vaere direkte useriös, men knallhard business.
Dersom Norwegian tjener na ok - ikke bra - men ok pa en rute sa flyr de dette rute med en tilstrekkelig antall frekvenser.
Kommer Bonus, sa vil lönnsomheten av alle innenriksruter synke. Rett og slett fordi Bonuspoenger koster penger. Hver poeng som gis ut til kunde er som en kreditt. Og en dag kommer kunde tilbake og vil ha en fritt tur for sine poeng og dette gir deg mindre inntekter. Disse synkende inntekter förer til mindre lönnsomhet.
Dersom Norwegian na forventer bare marginalt eller ikke lengre lönnsomhet for visse ruter, sa vil de trekke sine fly og bruke dem pa andre steder hvor de konkurranse-forhold vil ikke forandre seg (ut til Europa eller i Sverige / Danmark / Finland). Rett og slett fordi de tjener mer pa a fly disse ruter.
Det er en vidt-spred feiltanke at Bonus er rabatt. Hver Bonus koster penger, og det blir betalt av alle kunder. Og faktisk betaler du 3-4 ganger sa mye som du far som kunde igjen. Dette har mye med redemption-rates og forfalls-rater av disse poenger / miles a gjöre. Men hver eneste Bonuspoeng som skal deles ut blir innfraktuert pa forhand i flyprisen. Hverken SK eller DY har noe a gi bort for fritt. Men den lönnsomhet som vi ser i
SAS sa vil en gjeninnföring av bonus blir like-betydende med stigende flypriser. Rett og slett fordi SK ma kompensere denne inntektsbortfall som oppstar da folk begynner a fly innenriks pa bonus istedenfor a betale for disse turer.