View Single Post
Old 04-02-2012, 17:04   #394
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by Earlybird. View Post
Og for han som referte til den flotte knappen som styrer flyet, så har du ingen anelse om hva du snakker om. Selvom det ikke verker i kroppen etter en 13 timers dag, er man mentalt veldig sliten. Det er andre faktorer som stress (man jager klokka hele dagen), støy, tørr/tynn luft etc som preger formen etter en arbeidsdag...
Nå var ikke mitt poeng å gjøre noe stort nummer ut av hjelpemidler dere har tilgjengelig, men de fleste fly har autopilot/autothrottle osv. som gjør at arbeidsdagen er en noe annen enn for en bussjåfør (i forhold hva man selv må gjøre og hva man kan få "hjelp" til). Det kan da umulig være gjenstand for noen stor uenighet...? At det er en rekke andre forhold som gjør tilværelsen forskjellig tror jeg ikke du trenger å krangle med noen her for å få forståelse for det.

At det sliter på mentalt etter 13 timer på jobb betviler jeg ikke, men jeg tror du skal slutte med å forsøke å fremstille det som en vanlig arbeidsdag for en pilot. Som en annen pilot redegjorde for så vil en gjennomsnittlig dag være på rundt 10 timer duty hours med 170-180 arbeidsdager. At 14-15 timer på jobb en dag sliter på tror jeg de fleste forstår. De andre faktorene som bidrar til at man blir sliten tror jeg du vil høre fra bussjåfører også (uten sammenlikning Forøvrig).

Last edited by TOS; 04-02-2012 at 17:13.
TOS is offline