View Single Post
Old 04-02-2012, 14:05   #384
krølle
ScanFlyer Crusty

Default Re: DY's Malagabase - nye betingelser

Quote:
Originally Posted by tackle55 View Post
Joda, er nok ikke værre å styre et fly enn en buss.
Jobber selv på bakkenivå, men kan si for min egen del at flybransjen blir en livsstil etter hvert. Gjelder sikkert de fleste pilotene også, men skal de av den grunn ikke få en anstendig lønn?
Var vel en pilot som uttalte engang at en busssjåfør tar fler avgjørelser som omhandler passasjerenes sikkerhet iløpet av en dag, enn en pilot iløpet av et år.

Etter å ha jobbet i bransjen i noen 10 år har jeg fulgt med på opp og nedturer, fra en økonomisk ikke bekymre seg mentalitet til en hvor alt er styrt utfra et økonomisk forsvarlig nivå, og det siste er jeg absolutt enig i.
Denne tråden handler jo i 1ste omgang om de flygende, men alle i et flyselskap dras med i den samme spiralen, da sier det kanskje noe om kjærligheten til yrke at gjennomtrekket av den eldre garde er minimal ( egen betraktning ). Hadde det vært penger som var det motiverende hadde nok jeg funnet annet arbeid forlengst, men det er vel ikke feil å rette finger (søkelys) mot en bransje hvor strikkene strammes hardere og hardere.

Sier ikke at en skal tilbake til den tiden hvor crew kunne ha oppmot 1 uke stop i syden, men en bør bestrebe seg på å få bransjens ansatte opp, eller tilbake til akspetable arbeidsforhold,vilkår,lønninger og forsåvidt sosiale goder.
krølle is offline