View Single Post
Old 04-02-2012, 13:25   #381
Earlybird.
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by ramrise View Post
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...09:0014:EN:PDF

Implementeres senest 11 december 2011, Norge er forpligtet at følge i henhold til EØS-aftale.
Det er jo interessant at Norge er det andre mest pliktoppfyllende landet hva det gjelder å innføre EU-direktiver, når det norske folk i grunnen stemte nei til EU...

Jeg syns dette klippet fra youtube godt beskriver nivået bransjen er på vei mot, og allerede er på i statene. Mange her inne, som ikke har et fnugg av peiling på hva som egentlig kreves av de som sitter foran, ytrer at de ikke ser noe problem med at erfaringsnivået i cockpit blir redusert til fordel for økonimisk gevinst.. spør dere selv.. hvem vil dere helst sitte på med når det går ille... Cpt. Sullenberger eller cpt Renslow fra colgan 3407?

http://www.youtube.com/watch?v=tKQJx3L_
CDQ

Det er grove sjevheter i bransjen nå og da sier det seg selv at foreningene må kjøre på med alt de har, så får vi bare håpe at det kanskje blir en gylden middelvei alle kan leve med til slutt...

Ps. det er en smule forskjell å kjøre 37 bussen i rush trafikken og lande et 70-tonn alu rør i vind og vær, samt på 15. arbeidstime.. hvor buss sjåføren, hvis ikke jeg husker feil, parkerer etter 9 timer...

Last edited by Earlybird.; 04-02-2012 at 13:28.
Earlybird. is offline