Re: Bybanen fra Bergen til Flesland 2016
Synes ikke dette er noe å syte over. Det vil alltid være en viss miljøkostnad ved store utbyggingsprosjekter.
Og selv om Bybanen vil bruke mer tid enn Flybussen, vil dette være et veldig godt tilbud for borgere i Bergen sør. Selv mener jeg også at det vil være et bra alternativ når man skal til/fra sentrum, da jeg ofte har opplevd stor trafikk på veien og dermed brukt 30-40 minutter med buss. I tillegg tar det år og dag for hver passasjer å løse billett på Flybussen når man reiser fra Flesland (særlig de som skal kjøpe for flere eller spør sjåføren om alt mulig), noe som ofte har ført til for sene avganger (billettautomater hadde vært en idé). Lange køer ved bussene når flere fly kommer på en gang og dermed forsinkede bussavganger, mye trafikk på veiene og pris gjør derfor at Bybanen er et veldig bra alternativ for min del.
Selvfølgelig har jeg også opplevd at det går som smurt, og at Flybussen faktisk bruker 20 minutter - men dette er lite forutsigbart og hører til tiden utenom rushet. Hurra for Bybane til Flesland!
Last edited by SeatBelt; 03-02-2012 at 09:08.
|