View Single Post
Old 02-02-2012, 18:51   #332
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: DY's Malagabase - nye betingelser

Quote:
Originally Posted by Earlybird. View Post
Men.. ok.. beklager hvis jeg bommet på et par punkter.. det er iallefall det jeg hørt av en kilde i FR for ca 4-5 år siden... det gjør jo uansett ikke FR til en solskinnshistorie fordi jeg ikke var eksakt rett på de punktene.
Alle flyselskaper har vel sine svin på skogen... Snakk f.eks. med eks-Linjeflygpiloter.

Quote:
Syns det er helt sykt at noen forsvarer FR, men siden du jobber der skjønner jeg jo at du har et behov for det... Når det gjelder CA.. har pilotene i FR ingen sympati for sine kollegaer bak??

Du glemte å nevne at du betaler din egen LOL i NF.. Tror forresten forsikringen han siktet til som også gjelder for fam er helse og livsforsikring som er pålagt i Norge for alle faste arbeidstakere...
At du misliker FR betyr ikke at det er en grunn til at alle andre skal mislike FR. Det er så mange skremselshistorier som folk trekker frem, uten noen form for objektive" bevis og bare på bakgrunn av anekdotiske bevis og rykter. Alt er neppe fryd og gammen, men alt er neppe heller så utpreget negativt som en del skal ha det til.

Den formen for "debatt" gjør at alle som ikke har en lønnsfot i bransjen må lure på hva motivasjonen for denne debatten og argumentasjonen rent faktisk er. "Ikke betaler pilotene skatt hevdes det, ikke er pilotene kompetente, sosial dumping, skattesvik, uholdbar praksis i forhold til flyplassene osv. " Dette hører vi gjentatte ganger, og desperasjonen synes å bli større og større og irritasjonen over dette selskapet tiltar i styrke. Jeg synes personlig at, om noe, denne innbitte motstanden er "sykt", og ikke det at noen forsvarer FR (dem er det forøvrig ikke mange av her inne).

Vilkårene for CA'er har vel vært debattert i x antall tråder, og det er vel ingen grunn til å blande også disse inn i denne tråden (som egentlig handlet om DY og kontraktsansatte). Men tradisjonen tro så "peiser" man på med alt som man tror og mener er galt med FR i enhver debatt dette passer eller ikke passer.

Jeg var forøvrig ikke klar over at det var obligatorisk helse- og livsforsikring for arbeidstakere med familie. Det har jeg aldri vært borte i. Jeg har slikt via fagforening.

Last edited by TOS; 02-02-2012 at 19:00.
TOS is offline