Quote:
Originally Posted by TOS
Jeg forstår hva du mener, men samtidig så er jeg av den oppfatning at markedet er bedre egnet til å avgjøre hvor stort markedet skal være. Om man skulle si at nye aktører ikke skulle skape ny trafikk og kun produsere det som eksisterer pre-entry, så måtte man hatt en relativt omstendelig regulatorisk prosess for å håndtere dette (om man nå ikke skulle gi den allerede etablerte aktøren livstidsmonopol - noe jeg betviler at noen ville argumentere for...  ).
Det er vel heller ikke bare de nye aktørene som trenger fleksibilitet (Blue1 har vel hyrt inn Golden Air til å fly for seg på kontrakt i Finland, om det som har blitt skrevet her inne er korrekt), og andre flyselskaper sier vel opp folk når de ikke trenger disse lenger (for så å ansette folk igjen noe senere). Fast jobb er vel bare fast så lenge behovet er der.
|
Missforstå meg rett, jeg er for at markedskreftene skal styre, men bare ikke uhemmet
Og det er jo klart at folk må gå når det er lavkonjunkturer, det gjelder alle bransjer.