Quote:
Originally Posted by Fredrik Propell
Som du poengterer er flybransjen utrolig dynamisk, så fleksibilitet er jo å ettertrakte. Men de som trenger fleksibilitet, er jo de som "lager" markeder og ikke "bare" følger inflasjonen, til en viss grad om du forstår hva jeg mener.
|
Jeg forstår hva du mener, men samtidig så er jeg av den oppfatning at markedet er bedre egnet til å avgjøre hvor stort markedet skal være. Om man skulle si at nye aktører ikke skulle skape ny trafikk og kun produsere det som eksisterer pre-entry, så måtte man hatt en relativt omstendelig regulatorisk prosess for å håndtere dette (om man nå ikke skulle gi den allerede etablerte aktøren livstidsmonopol - noe jeg betviler at noen ville argumentere for...

).
Det er vel heller ikke bare de nye aktørene som trenger fleksibilitet (Blue1 har vel hyrt inn Golden Air til å fly for seg på kontrakt i Finland, om det som har blitt skrevet her inne er korrekt), og andre flyselskaper sier vel opp folk når de ikke trenger disse lenger (for så å ansette folk igjen noe senere). Fast jobb er vel bare fast så lenge behovet er der.