Quote:
Originally Posted by TOS
Jeg trodde det var et problem at det er slik at man som pilot må ta store banklån for å finansiere utdanningen. Hva er dette om det ikke er en investering? Er det noen som sier at alle investeringer er gode? Hva med fokus på saken, og ikke på meg som person? Jeg forsøker ikke å latterliggjøre dine argumenter med å fokusere på deg som person...
Jeg spurte også om hva DY tok seg betalt 25000 euro over tre år for, hvis det ikke er type ratingen?
Hva som skal være den ansattes kostnad vet jeg ikke - det er ikke helt utenkelig at man selv må stå for sertifikater og utdanning. Det er ikke en helt heldig utvikling om det er betalingsevnen som styrer hvem som får jobb i flyselskapene, nei. Jeg har imidlertid spurt mange ganger hva dere mener er løsningen på dette, men det synes ikke være noen gode svar på dette.
|
Siden du spør
Opptak på flyskole burde være etter evne, ikke betalingsevne
Lånekassen burde gi lån/stipend til hele utdannelsen
Som ferdig utdannet står man med et kommersielt sertifikat med rettigheter til å fly flermotors fly og instrument flygings rettigheter. (denne kostnaden er utdannelsen og bæres av eleven)
Etter ansettelse i et selskap burde selskapet bære kostnaden på opplæring og sertifisering på selskapets fly (selskapene burde også velge best egnet, og kutte ut det altfor vanlige spm i dag. "will you pay your own type rating?")
Hvis basen består lenger enn 6 mnd burde selskapet begynne å ansette fast.