Quote:
Originally Posted by Tally-Ho
At debatten har hatt en effekt er tydelig. En DY-pilot på kontrakt ble etter fem dagers sykemelding truet med oppsigelse, men etter at det ble litt blest om saken, synes det som om at DY forsøker med brannslukking, og sier at nye kontraktsbetingelser er på vei.
|
Dette stemmer vel ikke helt med det som har stått i de artiklene jeg har sett, men jeg innrømmer at jeg ikke følger så godt med i alle nettaviser. Det som står i avisene er at DY kunne sparket en pilot etter 5 dagers sykdom, jfr. det som har vært diskutert her flere ganger:
http://e24.no/jobb/kunne-sparke-pilo...dager/20146744
Dvs. at det som står i denne og andre artikler er ikke snakk om en konkret pilot, men en mulighet som ligger i kontrakten.
Hvor rimelig er det å tro at man sparker en pilot etter 5 dagers sykdom? Jeg antar at selskapet investerer en del i opplæring før de settes i trafikk?