Det var ganske mye liv og røre da Widerøe startet opp i Skien.
Bakgrunnen til dette var redsel for at WF skulle utkonkurrre
DAT, for så å legge ned. Daglige leserinnlegg i lokalavisene var det. Med henvisninger til at WF en gang på 80 tallet hadde landet på Torp på grunn av tåke, til tross for at noen kunne se rullebanen på Geiteryggen - gjennom tåka.
Saklighetsnivået var lavt, etter min mening. Og jeg har vel en følelse av at det var en ganske liten gjeng som sto for mye av "bråket". Men de gjorde desto mye av seg.
Jeg fikk vel inntrykk av "gjennomsnittsmannen" var mer opptatt av flyplassenes eksistensgrunnlsg. Kommunen har brukt store penger over lang tid, og det har vært et gedigent pengesluk å drive flyplassen.
Det er mange folk i regionen, og mye industri.
Jeg tror det er marked for begge. Det er vanskelig å si hvem som gjør det best.
Men at to aktører konkurrerer er bra for passasjerene, og for flyplassen.
To aktører trekker mer folk enn en alene.
Widerøe fikk anbudsruta på Florø. Det tipper jeg
DAT vil merke på trafikken på Skien.
Gjennomgående innsjekk av bagasje
SKE-
BGO-FLorø blir nå mulig med WF men ikke med
DAT.
Og til tross for et langt svar, fikk du ikke svar på det du spurte om.
Jeg burde blitt politiker