Quote:
Originally Posted by sail4fun
Om så støvet har lagt seg, og tema hører muligens hjemme i en egen tråd.
Men hjelper det virkelig å senke forbruket med 10-20% og ha ansatt på "veldig langt øst" tariffer når oljen om 10år + ikke lenger koster $100 ,men kanskje $250 .
Flyselskapene vil vel snart ha 50% av sine kostnader i olje.
|
Det hjelper mye a ha flyene i bestilling som forbruker mindre fuel. Selv dersom man ikke trenger dem selv, sa kan man lage en fortreffelig forretning av a selge nye fly direkte etter leveranse videre. DL gjorde dette i mange ar.
Men det hva skjer her er i mine öygn noe fundamentalt annet. DY legger med disse flyinnkjöp grunnlag for en transformasjon fra
LCC+ til en nettverkselskap med lave priser (og kostnader). Med A og B i flaten blir dette dedicated fleets med individuelle kapasitaeter, som gir rom for enda mer diversifisering i fremtida. Mange muligheter og noen ekstra kostnader og utfordninger.
Samtidlig er man i ferd med a start langruter i 2013 og transformerer ogsa bookings-systemer til industri standard. Det er ikke uten grunn at noen i
SAS ledelsen kikker bekymringsfult over til hva skjer i Diamanten. Og trolig ikke bare
SAS sin ledelse... Her bygges det noe opp som har potensial a vaere riktig stor, dersom ledelsen i NAX klarer a finne de riktige tempo for sitt ekspansjon, som ikke nödvendigvis ma vaere den mest hurtige...