Quote:
Originally Posted by TOS
Jeg skal herved fraholde meg fra å debattere videre, så får dere som er enige der imellom debattere videre.
|
Tos, jeg syns dine inlegg er interessante og velbegrunnede, men jeg gjenstår enda å se deg være enig med noen av oss i flybransjen... vi har jo faktisk "first hand" feeling med hva som skjer i bransjen. Det er nærmest umulig å kunne lese seg opp til i media om hvordan det er å være i denne bransjen vi selv betegner som pill råtten.
Det er meg helt uforklarlig hvorfor Bjørn Kjos ikke unner pilotene som skal fly hans fly samme type sosiale goder som han selv gir sine ansatte i Norge. Det virker nesten slik at når lederne slipper å se trynet på de ansatte hver dag, trenger de heller ikke ha dårlig samvittighet. Skulle tro noen to dører bort i gangen fra mr. Kjos hadde godtatt disse vilkårene de deler ut (eller at Kjos hadde likt å fremlegge de) Kjos må jo ha sett at den første kontrakten til
HEL pilotene var stikk i strid med norsk arbeidsmiljølov, og ja, selvom den ikke gjelder i estland, burde en nordmann med et snev av moralsk kompass ta avstand fra å fremme en slik kontrakt.
Apropos "sure oppgulp".. man burde tåle kritiske innlegg i en debatt. Er det ikke det som skaper grunnlaget for en debatt? forskjellige meninger.. hvorfor må alltid "opposisjonen" angripes med useriøse betegnelser... hvis man ikke orker noen av innleggene, er det jo bare å logge av...