Quote:
Originally Posted by L-1011
Tack för påpekandet.
På Airbus hemsida i press releasen står det att DY A320NEO kommer få 180 stolar. Det är max antal stolar i en A320.
Tror ni DY kommer fortsätta med 186 stolar i B737-8 MAX eller återgår bolaget till 189 stolar i 737-8 MAX för att maximera effektiviteten hos 737-8 MAX?
www.airbus.com
|
Fordelen med å ha en helt identisk flåte, er at når et fly blir forsinket, kan de rokkere om på maskinene og la en annen ta avgangen.
Dersom det blir for stor forskjell i antall pax på 320 og 737 så kan de ikke uten videre rokkere om på maskinene.
Det er litt merkelig, noen her mener 320 er bedre på langdistanse, ja den har 14cm større kabinbredde, altså 2,3cm per sete. Men DY har ikke max antall seter i sine 738 Skal 320 ha samme seteavstand så må de vel ned på 174 seter. Da er det 12 seter i forskjell. En
MAX vi antakelig klare Oslo-Dubai og motsatt med 186pax, dette utgjør 48.000-72.000 i ekstra bilettintekter mot en 174 seter NEO. Jeg tror ikke forskjellen i fuel eller andre kostnader er så stor at det vil lønne seg å fly med 174 setere på Dubai i de tilfellene det er mulig å fylle maskinene helt opp. Hvordan de skal slynnge de forskjellige flytypene rundt blir jo spennende å se, og noe jeg lurer litt på.