Quote:
Originally Posted by Basse-HAU
DY ifra LPA til HAU måtte lande i London i går pga crewet var gått ut på tid. Det ble overnatting i London, og flyet fortsetter i dag. Blir nesten som for 50 år siden dette  . Om ryktene om at de ble innkvartert på Hilton, så høres dette bra ut, kanskje de fikk tid til en shopping runde på kjøpet?
Det som forundrer meg er at de er påbegynt flygingen, og stopper underveis. Regner med at det eg de-ice utifra annen destinasjon som gjelder for artikkelen.
http://www.h-avis.no/nyheter/matte-l...ndon-1.6728922
Hadde det ikke vært mulig å få disp for å fortsette til HAU?
|
---
Med forbehold om at artikkelen er riktig, og uttalelsene fra firmaet stemmer, så er det bare positivt at DY's personell følger de myndighetspålagte arbeidstidsbestemmelsene.
Så kan man alltids påpeke at planleggingen i utgangspunktet ikke skal være så stram at man ikke tåler en deicing.
Den store forskjellen her på f.eks charteroperatørene Thomas Cook Scandinavia /
TUI og DY er at de to førstnevnte alltid på vinteren flyr fra Norge med overnattinger for crew der nede, da man ikke tar sjansen på slike hendelser som dette. Jeg tror både DY og
SAS kjører mye turnarounds, men andre vet sikkert mer om dette.
Tally-Ho