View Single Post
Old 16-01-2012, 18:52   #10
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Fasten seatbelts - og respekter det

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
Ja, sa skal dere to bare fly med Drangsallere-LH-Airlines...

Jeg for min del foretrekker a fly relaxed. Selv om jeg er innstillt a feste belte fra tid til tid, sa vil jeg ikke sitte lengre strekninger med dette korsasje. Nödvendig sikkerhet ja, men unödvendig drangsallering nei takk!

Heldigvis finnes det seg alternative - ogsa blant LH partners - som har en litt mer realitaets-naer oppfattning av virkeligheten.
He he.. Dette utspillet er paa hoeyde med en rekke amerikanere som fortsatt er mot bruk av setebelte i bil og hjelmbruk.

Jeg tror min (og andre som sitter rundt meg) sin sikkerhet kommer foerst, ikke ditt behov for aa sitte relaxed.

En smart regel aa foelge er aa ha setebeltet festet naar man sitter i stolen siden hverken du eller jeg er synsk om hvor turbulens befinner seg.

Klart det er en liten sjans for at man kommer i en situasjon der man skader seg selv og andre paa grunn av turbulens, men siden sjansen er der, er det ignorant og idiotisk aa ikke sikre seg selv og de andre rundt seg.

Da jeg kjoerte paa jobb i morges, tok jeg paa meg sikkerhetsbeltet. Ikke fordi loven sier det, men fordi det er en viss sjanse for at jeg havner i en ulykke og sjansen for skader reduseres kraftig dersom jeg har paa meg setebeltet.

Sunn fornuft burde vaere foersteprioritet, ikke aa rakke ned paa regler som finnes/kanskje finnes (er ikke sikker paa at Lufthansa har denne regelen)
Tommy777 is offline   Reply With Quote