Quote:
Originally Posted by Earlybird.
Så du mener det ikke er noen muligheter for at dette er en uheldig modell? Fordi FR pilotene får flydd 900 timer uansett? Du har jo også aspektet av hva selskapet gjør, f.eks om man skulle være ute for fatigue. Alle selskaper sier at pilotene sine melder inn fatigue hvis de føler de trenger det, men alle piloter (oss i mellom) vet at det sitter langt inne å sette igjen et fly...
Hvis du så flying cheap dokumetaren fikk man flere eksempler på hvordan det er uheldig med en avlønning etter flight completion...
|
Joda, jeg sier jo at jeg ser utfordringer med denne modellen. Jeg prøver bare å få grep om hvor problemet ligger. Det er alltid lurt å stille spørsmål, for det er flust av rykter om forholdene i FR og noen av disse ryktene er nettopp det, mens andre er noe mer enn bare rykter...
I ditt forrige innlegg fikk jeg inntrykk av at det var den økonomiske siden av å ikke fly en avgang (pga teknisk eller fatigue). Min respons var at de kanskje kunne få fløyet max antall timer uansett (og at det isolert sett ikke skulle bety noe om man kansellerte en flight i f.eks. April). Det hevdes jo også at kontaktspilotene i FR er blant de best avlønnede i selskapet. Hva FR gjør om man rapporterer seg "not fit for flight" vet jeg ikke.