Re: Fasten seatbelts - og respekter det
Jeg håber ligeledes, at mit eget selskab vil indføre "tvungen" sædebælteprocedure ombord. Fremover vil der forekomme mere jetstrømsturbulens fordi flytrafikken vokser og vokser, og om det er forglemmelse eller ligegyldighed, der præger flypassagererne i dag ved jeg ikke, men jeg kan stadig være forundret over, at man ikke vælger at have sit bælte løst fastspændt under hele turen. Og måske endog forarget, når forældre ikke ser til, at deres børn har sikkerhedsselen spændt. Hvor tit ser man ikke et spædbarn et sted inde i kabinen blive løftet op og ned af mor eller far, netop som flyet er kørt fra landingsbanen - fordi nu er "faren" jo overstået. Gad vide, om de selvsamme flypassagerer også lader deres børn sidde uden sele på bagsædet af bilen, når de kører 120 kmt på motorvejen!? Og hvad med forældrene selv? Kører de også uden sele??
Som jeg plejer at sige til passagerer med flyskræk: Hvis bare du beholder dit bælte fastspændt, når du sidder i stolen, så er alt, som det skal være og så sker der ingenting!
|