Kort fortalt er spørsmålet dette: hvis jeg har en billett som går SK-LX-LX-OS-OS-SK, vil det ha konsekvenser for det hele hvis jeg dropper første leg som går med SK og dukker opp først på LX?
Jeg skal til Praha, men mitt pass har ligget altfor lenge hos britene, og etter mye frem og tilbake blir det sendt fra Stockholm til Oslo idag - de rekker altså ikke sende det fra Oslo til Tromsø i tide for tirsdagens avreise. Jeg har bedt dem om å la passet ligge Oslo for at jeg skulle kunne hente det, men problemet er at jeg har en connection på 1t 10m. Har prøvd å booke om til en senere avgang fra
OSL, men det er ifølge Widerøes chat ikke mulig. Og så fikk jeg bekreftet at no-show betyr kansellering av returen. Men dette er jo LX/OS-praksis,
SAS bryr seg ikke så mye om dette hvis jeg forstår riktig. Jeg vil prøve å fly til Oslo på mandag og håpe at passet er klar da, eller i verste fall tirsdag morgen, og så hoppe på LX-flighten fra Gardermoen. Er det mulig, altså? Eller kanskje vil det være mulig å gjøre noe hvis kona forklarer situasjonen på innsjekk i Tromsø?
All innspill mottas med takk! Jeg er litt desperat her...