View Single Post
Old 13-01-2012, 12:54   #253
Turtle
ScanFlyer Silver

Default Re: Sosial dumping på FOT-anbudet? (Splitta frå "Nytt anbud ute for FOT-rutene")

Quote:
Originally Posted by F35Landing View Post
Det kan godt være. Det har likevel ingenting med selve utdannelsen å gjøre og kvaliteten på den.
Det er sant, men det skal også sies at det ikke nødvendigvis er høykvalitet på de sponsede programmene heller...tidspresset for å få massene gjennom til gitt tid er der så at harelabben kan bli benyttet i de programmene også er der liten tvil om. Det viktigste, som jeg ser det, er et godt teorigrunnlag og en grundig opplæring i selskapet. Sertifikatet er på mange måter bare blitt en formalitet.

Quote:
Originally Posted by Earlybird. View Post
Flyging er en modningsprosess. Derfor er erfaring viktig, uansett hva noen tror...

Er det kun jeg som syns dette er litt skremmende?? Ryanair har også betydlig lengre checklister enn det Boeing anbefaler i sine generic prosedyrer. Dette har vel en sammenheng med det lave erfaringsnivået, og at de da trenger knagger å henge ting på..

Ryanair som er underlagt irsk lovgivning har ingen lov som gjør at de må sende inn rapporter for enkelte typer incidents til irske luftfartsmyndighetene. Det er derfor nermest umulig å vite eksakt hva statistikken deres er, mot andre selskaper som må dette.
Hva slags erfaring er viktig da? To år i landingsrunden eller navigasjonsturer over ørkenen i USA? De har jo sikkert 1500 timer etter det så da snakker vi jo...

Mange selskap har sjekklister som er modifisert i henhold til det selskapet mener er tilfredsstillende! Selv flyr jeg A320 med sjekklister som inneholder elementer som har evolvert fra Viscount og sannelig ikke i henhold til hva Airbus foreslår... Ingen krasjer av den grunn.

Din påstand om Irsk lovgivning må du dokumentere ellers må nok det feies under teppet som surt oppgulp for å sverte en operasjon...

Last edited by Turtle; 13-01-2012 at 12:57.
Turtle is offline   Reply With Quote