Thread: SVG-LHR-OSL-SVG
View Single Post
Old 13-01-2012, 00:18   #5
barca
ScanFlyer Silver

Default Re: SVG-LHR-OSL-SVG

Quote:
Originally Posted by barca View Post
Var 2 dager i London og bodde på Hilton London Olympia. Ganske rent og bra hotell med bra standard. Heldigvis var jeg nylig blitt gull medlem i Hilton Honors takket være forumet til flyprat. Jeg fikk 2 drikkebonger til baren og jeg fikk gratis vannflaske hver dag og en liten rødvinsflaske i rommet mitt. Frokosten på hotellet var også god. I løpet av de 2 dagene i London traff jeg en bekjent av meg som bor i London og handlet på Bond Street, Sloan Street, Westfield, Harrods og Selfridges. Det var mer enn nok for meg.

LHR-OSL SK806
Fre 06.01.12 13:05 - 16:20
Sete 32A (Economy)
B737-800
Etter 2 dager i London tok jeg tuben (den blå linjen) til LHR. Ankom terminal 3 1,5 timer før avgang. Etter å ha printet boardingkortet skulle jeg egentlig til customs office for å få stempel på varene jeg hadde handla i London. Men customs office køen var sikkert flere 100 meter lang med masse kinesere og japanere og latin americanos som dominerte køen og de brukte lang tid. Jeg gadd ikke å stå i kø (tapte litt penger på det) og leverte heller kofferten min til SAS skranken og var klar for å gå gjennom sikkerhetskontrollen. Aldri bruk tollkontoret i LHR for å få stempel på varene som man har handlet for i UK siden køene kan være ganske lange og kan fort ta noen timer før man når helt frem til skranken. Bruk heller LGW eller STN i London. Mye bedre valg med lite kø. Da jeg skulle gå forbi sikkerhetskontrollen i T3 tok jeg en spansk en. Jeg gikk til Fast Track delen av sikkerhetskontrollen og viste mitt Frequent traveller (Miles&More) sølvkort til vakten selv om jeg skulle fly med SK. Vips, det virket som at alt gikk i orden og jeg var forbi sikkerhetskontrollen på 1,2,3 selv om det var veldig lang kø i den normale køen. Jeg visste ikke at man kan bruke Frequent traveller kort hvor som helst. Stakk innom en Gucci butikk for å kjøpe nye sko på salg, handlet to flasker vann på Boots før jeg sprang av gårde mot flyet til OSL. Selv om jeg har en invitation kort til SAS lounge så rakk jeg dessverre aldri å stikke innom loungen deres i LHR. Burde ha ankommet flyplassen mye tidligere har jeg innsett i ettertid. Jeg tenkte at det ikke var noen vits i å bruke loungen for 5 minutter så jeg bare droppet det.
Jeg var vel sikkert en av de siste som boardet SK flyet til OSL. Det var 108 passasjerer i flyet. 18 i Business, 12-14 i Economy Extra og resten i monkey class. De 18 som satt i Business var fra Canada, enten var de sportsutøvere eller militærfolk. Flyet tok av oppimot 30 min etter avgang. Det eneste jeg hadde på flyet mot OSL var 2xBacardi med Cola. Cabin crewene på denne flightene var greie de. Flyet landet 15-20 min forsinka. Da var det bare å handle på Taxfree på OSL, hente bagasjen og ta flytoget mot Oslo S for å møte bekjente.

OSL-SVG SK4025
Søn 08.01.12 14:30 - 15:20
Sete 10A (Economy) (kongeplass)
B737-500
Etter 2 kjekke dager i hovedstaden var det tur for å dra hjem igjen. Var på Gardermoen 1 time før avgang for å sjekke inn bagasjen. Ikke så mye kaos i sikkerhetskontrollen på OSL. Flyet tok av 30 min etter oppsatt tid og flyet ble forsinket tilsvarende inn til SVG. Jeg hadde en konge plass på flyet siden det ikke var noen seter foran meg og det var bra benplass foran meg. Ikke noen særlige bilder fra denne turen. Finnes mange OSL-SVG tripreports fra før av. Flyet var smekkfull (100%).

SAS er et bra selskap og det beste selskapet i Business dersom man flyr med dem i Europa. Selv om de har et bra utvalg i BOB tjenesten i economy skulle jeg ønske at de som et seriøst flyselskap og nettverksselskap hadde gratis mat og drikke om bord. De taper mot andre selskaper som KL, LH, BA i monkeyclass siden de ikke har noe gratis (utenom gratis kaffe og frokost innenriks) om bord når man flyr med dem.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	CIMG1813.jpg
Views:	18
Size:	48.6 KB
ID:	31134  
barca is offline   Reply With Quote