View Single Post
Old 06-01-2012, 16:26   #113
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Sosial dumping på FOT-anbudet? (Splitta frå "Nytt anbud ute for FOT-rutene")

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
For det første - Norge og Nordmenn har råd til at alle innbyggere er garantert en lønn de kan leve av - jeg tror ikke at prisene vil gå betydlige ned om DitDatDot Airlines kommer inn med smittogsmule(tm) lønninger - størstedelen av besparelsene vil havne hos ledelsen i DitDatDot llc. inc. Så for Norges del vil det bety lavere skatteinntekter og mere penger ut av landet - vanskelig å at dette har noen fordeler for Norge A/S

Om det på sikt fører til et svakere WF - ja kanskje et WF som forsvinner ser jeg ikke at vi har vunnet noe som helst, faktisk har vi tapt mye fordi Wf gjør en meget bra jobb her i Norge (og i all min enkelhet er jeg av den oppfatning at kvalitet koster).
Jeg er helt enig i at vi har nok penger til å kunne la folk få en anstendig lønn. jeg er muligens ikke enig med Earlybird i hans syn på hva som er anstendig, men anstendig er iallefall en del høyere enn ca 20000/måned.

Kvalitet koster, men da må dette inn i anbudskriteriene (på en måte som ikke gjør at WF tilgodeses på en urettmessig måte; dvs. at det er ikke-diskriminerende vilkår). Norge har heller ikke noe valg i forhold til anbud kortbanenettet, slik jeg ser det. Terskelverdien overstiges milevis.
TOS is offline   Reply With Quote