Quote:
Originally Posted by dc-8-63
Hvem er lojale overfor en arbeidsgiver som betaler deg SmittOgSmuler(TM) - når folk er sultne så forsvinner eventuell lojalitet utrolig fort.
|
Quote:
Originally Posted by Discus
(Il)lojalitet er ikke saken her, men at det finnes bransjer der det er utstrakt bruk av flere arbeidsgivere, derav innen konkurranseutsatt (les: anbudsutsatt) lite profesjonell (les: UniBuss-skandalen) bransje.
|
Med illojalitet tenkte jeg på at man tar jobb hos en potensiell konkurrent til egen arbeidsgiver. Dersom jeg gjør det i min bransje, og dette ikke er avklart av arbeidsgiveren min, så er det kroken på døra. Hvorvidt jeg synes at min arbeidsgiver betaler meg for lite ville nok ikke gitt meg veldig gode argumenter i en oppsigelsessak.
Quote:
Dessuten: Hvis alle tre eller fire er biarbeidsgivere så kan man jo begynne å ane konturene av bransjen. Poenget mitt til dc-8 m.fl. var at "ja, det finnes her også, men foreløpig ikke i den flygende delen av flybransjen (antagelig)".
|
Utvilsomt et stort problem i en del bransjer. Jeg er litt usikker på om vi ser tilsvarende i luftfarten. Det er vel et begrenset antall arbeidsgivere, er det ikke (om vi ser på Norge)?