View Single Post
Old 03-01-2012, 13:29   #7
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: Airbus 388 F OSL-FRA-NRT/retur

Jeg tillater meg å starte i gal rekkefølge, da jeg ikke tok bilder på den strekninga. Jeg var ganske sliten etter 3 nesten søvnløse netter i Tokyo kombinert med feberfantasier med svette som rant verre etter en hard løpetur på Hawaii eller frysninger som var verre enn -20 grader i Oslo og at det var nyttårsaften. Kroppen fikk kjørt seg hardt med andre ord.

LH 862 FRA-OSL.
Etter å ha landet fra NRT er det en relativ lang spasertur nedover C piren til passkontrollen. I og med at jeg uansett måtte igjennom ny sikkerhetskontroll så var det like greit å bare gå ut av terminalen til first class terminalen hvor det het flügästkontroll (eller noe i den dur). Jeg har ikke gjort så mye ut av å omtale denne i denne rapporten da den er omtalt flere ganger her på forumet. Her tok jeg en god og varm dusj og det var deilig etter at jeg først oppdaget at det var en dusj på NRT på vei ut av F loungen der for boarding. Ble kjørt ut til gate A17 av en hyggelig sjåfør og kom meg ombord på sete 3C. Dette var en stinn brakke flight både på C og Y og var nok noen op-ups involvert. Flytypen var Airbus 320-200. Landet på OSL litt før tiden grunnet medvind underveis, bagasjen kom raskt (dog imellom en del bagasje som ikke hadde priority tag så dette fungerer ikke i Norge), droppet tur i duty free, var egentlig mest instillt på å komme raskest mulig heimat.

Setene:
Kan best beskrives med Dag Vikings ord - "Neue Elendige Kabin", disse setene er virkelige ikke gode og man er glad for at man ikke må sitte der mer enn 1 1/2 time til OSL. På min flight i sommer så var det et bord nedfelt i selve midtsetet, det var det ikke denne gangen. Men da gikk flighten med Airbus 321 så mulig det er flytype spesifikt.

Maten:
Meget skuffende, fikk bare en slags salat med noen kjøttbiter oppi. Var ikke mye heller, men var ikke spesielt sulten så greide å spise opp mesteparten. Her var LX (Swiss) på min tur i sommer mye bedre selv om de serverte en rimelig seig biff så serverer ikke Lufthansa varm mat overhodet i intraeuropeisk C virker det som. LH server varm mat selv i Y bare turen er over 2 timer og 30 minutter (iallefall for 3 år siden) så mulig man må over dette for å få varm mat på C.

Konklusjon:
Den eneste grunnen til å velge LH metall til/fra FRA er å få biltransport ved fjernpark og få tilgang til first class terminal ved inbound fra intercontintal i F. Om dette ikke er viktig velg heller SK. Ut i fra det jeg har lest på forumet her så er de faktisk ikke så verst i intraeuropeisk C. Alternativt kan man gjøre en detour XXX-FRA-ZRH-OSL for å få LX om US Airways ikke bryr seg. Man har tilgang til FCT med inbound F og outbound på LX og man kan da også besøke F loungen i ZRH om man vil bedrive lounge hopping. Den er dog ikke like bra som FCT/FCL i FRA.

Ja dere kan få et par bilder som ble tatt med mobil, da jeg hadde pakket kameraet langt nedi sekken, beklager elendig kvalitet.

Cockpit Airbus 380:

Folket i cockpit gav beskjed om at jeg ikke skulle få med ansiktene noe jeg respekterte.

Bussen parkert i FRA.

Last edited by Hypern; 03-01-2012 at 13:44.
Hypern is offline   Reply With Quote