View Single Post
Old 01-01-2012, 01:46   #2
Polaris
Free Luigi

Default Re: Polaris takker for året som gikk :)

Helt i starten av August ble det en flight eller 4 som gikk Tromsø-Svolvær-Bodø-Skagen-Tromsø, men det er ikke stort å si om de annet enn at det var fine flyturer med Widerøe

I midten August skulle jeg jammen meg tilbake til Longyearbyen igjen, og det ble en nydelig flytur i strålende CAVOK. Denne gang på rad 24. Enda mer low level over Svalbarden!

Bjørnøya!

Sandsteinsfjell

Fra båtturen..

Fikk også sett isbjørn, endog på "lang avstand" (så den bedre i kikkerten)

Så ble det nå litt pause på flyvninga fram til November, men jeg fikk meg en fin båttur i September. Den gikk til Balsfjorden, for litt havbunns-sampling.

Deretter ble det ikke mye flights før i November igjen, hvor man skulle fly ned til sin kjære som første av mange flights TOS-OSL-TOS....

Det ble totalt 4 TOS-OSL-TOS -runder i månedene November-Desember, noe som jo utgjør 8 flights. Det er nå ikke så mye å ta bilde av mtp mørketid osv, men jeg vil gjerne trekke fram hyggelige turer hvor god beinplass, hyggelig crew og god stemning har vært gjennomgående hos SAS. Spesielt en tur på jumpseat fra Oslo til Tromsø er verdt å trekke fram - kvinnelig kaptein som jeg bestandig synes er kult å fly med - og et vanvittig nordlys! Drøm nr3 oppfyllt, å se nordlyset fra et fly. Og hvordan bedre gjøre det enn i en fullstendig neddimmet cockpit (i stedet for det j*vla lyset som bestandig skal være på baki kabinen). Det var såpass med nordlys og stjerneskudd at kapt'n selv gikk på PA'en og fortalte de bak i kabinen at de gjerne måtte se ut vinduet på "oppvisningen". Man føler seg rent malplassert i et fly langt oppe på himmelen, når nordlyset bokstavelig talt flommer over himmelen foran deg. Beveger seg som en foss i en herskare av grønnt og lilla. Her og der svever et stjerneskudd forbi, og når nordlyset har pause kan man så vidt skimte melkeveien. Det er jo ikke så mye lysforurensning på 39,000 fot Det er virkelig en opplevelse jeg vil huske og ta med meg fra 2011.

Helt på tampen av året sneik jeg og kjæresten oss på en liten romantisk juletur til Island, noe jeg heller aldri vil glemme

Og ikke minst fikk man årets siste flytur i en fullstendig nyttårsstappa 737-400 hos SAS. 156 av 150 plasser var fyllt opp, dvs samtlige klappseter dekket og et par infants. Jeg fikk for første gang testa "0D" eller hva man kaller det (det ekstra setet bak kapteinen), Ryanair kan bare gå å legge seg hva gjelder beinplass og tresmak i rævva altså. Dette tok begrepet til et helt nytt nivå Skjønner ikke at det er plass til folk der sånn til vanlig, for jeg er jo tynn som en pinne. Endog litt lang da, men.... Dere er nå herved advart Det var nå en fin tur allikevel, vi fløy inn i en konstant solnedgang med skarp oransje farge på himmelen. Også er det jo ganske god utsikt siden man sitter så høyt på det ekstrasetet.

Måtte 2012 bli et like fint - om ikke bedre år - for oss alle, og ikke minst må jeg takke forumet for alle de hyggelige diskusjoner og all den kunnskapsøkning det har gitt i året som har vært. Livet hadde vært fattigere uten, sett i så perspektiv. Nyttåret ringer jeg inn med første flight OSL-TOS allerede 3 Januar, og jeg ser fram til 2012 med en visjon om at det kommer til å bli det beste året så langt i mitt liv

GODT NYTTÅR TIL HELE FLYPRAT FORUM!

Last edited by Polaris; 01-01-2012 at 01:49.
Polaris is offline   Reply With Quote