SK983 forts.. Frokost og landing.
Etter noen timer relativt god søvn ble jeg vekket for frokost. Jeg hadde bedt om å få den så sent som mulig da jeg ville sove så lenge jeg kunne. Herlig å kunne be om slikt!.
Det var hele fire valgmuligheter, og jeg valgte bort en japansk vegetarisk variant, musli, omelett og gikk for en litt tyngre sak med stekte poteter, pølse og en aldeles nydelig tørrsaltet og røkt bacon( eller skrives det ikke beiken nå?)
Landingen ble noen minutter sen pga stor trafikk og en underlig og svingete innflyging som til slutt endte med at vi kom inn over havet og landet på den lange banen. Lurer på om landingsprosedyren virkelig kan være så lang og komplisert. Gråvær og regn da vi landet, men likevel rimelig god sikt på kameraet på nesehjulet, slik at det var gode bilder som ble vist.
Ankomsten på den ytterste piren på terminal 2, men med en liten internshuttle gikk det fort inn i terminalen, hvor passkontrollen var unnagjort på mindre enn 2!! minutter. Helt fantastisk sammenlignet med andre land i Asia.
Etter mindre enn 5 minutter venting kom bagasjen på bandet, og her virket det med "Priority" tag på kofferten, da alle disse så ut til å komme først.
Jeg hadde fått god beskrivelse av hvordan jeg skulle komme meg inn til hotellet, Tokyo Prince Hotel(som forøvrig er det gamle crewhotellet i Tokyo, og som mange av besetningen savner sårt etter at de nå ligger ute ved Narita på et 24 timersstopp)
Jeg fant skranken til Limo-bussen rett utenfor tollen, og etter bare 5 minutters venting der var jeg på vei inn til byen.
Bussturen tok ca en og en halv time, på en regnvåt motorvei mer forbausende lite trafikk. Ikke før vi kom inn i selve Tokyo var det noe særlig til trafikk å se. Men snakk om motorveisystem i mange høyder inne i byen. Kan vel si at det føltes litt underlig å kjøre i 3 eller 4 motorveinivå i høyde med 10 etasje på bygningene vi passerte! Men, de har vel ikke annet valg enn å bygge i høyden her nå.
Et lite bilde av den velsmakende frokosten.
Totalt sett en meget bra utført
SAS flight denne gangen også. Ikke mye å utsette på, da service, mat,punktlighet og WLAN var tilnærmet perfekt. Stolkomforten blir snart mye bedre og da...