Quote:
Originally Posted by hanswest
Sikkert noen andre EBP som har sine opplevelser, hadde vært ok å lese de også.
|
Kan jo fylle på litt med egen erfaring etter 8 mnd som Pandion. Det er viktig å merke seg at svært få fordeler er dokumenterte/garanterte fordeler, så man er stort sett avhengig av humøret og viljen til medarbeideren.
Som en generell regel vil jeg si at
SAS-medarbeidere på bakken og i luften aldri sier nei. Er det teknisk sett mulig, fikser de det.
Av konkrete fordeler vil jeg nevne:
- Du får lov å boarde selv om flighten er lukket, så lenge det ikke vil forsinke flyet. Det opplevde jeg aldri som
EBG
- Du får stort sett alltid Eurobonus-billetter, uavhengig av tilgjengelighet.
- Normalt sett blir du booket om til andre ruter/flyselskap med en gang
SAS ser at en forsinkelse kan være et problem. Har opplevd å få en
SMS med ny reiserute lenge før jeg selv oppdaget at jeg ville miste neste flight.
- Jeg ber aldri om oppgraderinger, men har omtrent 50% hitrate allikevel. Som oftest kommer purser bak i flyet og spør om du har lyst å bytte sete rett etter dørene lukkes.
- Hvis du spør (og det er plass) blokkerer de midtsetet for deg
-
SGH går inn for å finne et godt sete til deg. Som
EBG ble jeg som oftest bare stappet i det første setet de fant, som EBP gjør de alt de kan for ledig midtsete og langt fremme.
- Min erfaring er at Lufthansa og Swiss ser på Pandion som "
SAS Platinum". Vet at andre har dårligere erfaringer der, men jeg har i alle fall greid å få litt ekstra service hos LH/LX når de ser kortet mitt (ekstra hjelp ved forsinkelser, flere inn i lounge etc)
Er flere eksempler, men dette er vel de viktigste fordelene jeg opplever.