Quote:
Originally Posted by FlyHi
Indtil videre er det vel kun Frankrig, som har forsøgt at kæmpe denne skattesag og her har myndighederne åbenbart ikke været i tvivl. At EZ har betalt en bøde på 1,4 mio EUR bekræfter vel bare sagen.
Jeg håber at man i DK vil køre en sag på det, så vi en gang for alle kan få afklaret forholdene omkring denne type ansættelser og få folk til at betale skat der hvor de nu engang arbejder og bor iht. reglerne. Men da der aldrig er faldet dom i FR's tilfælde har de fået lov til at fortsætte deres tvivlsomme ansættelsesforhold. Det ville være godt for alle at få afklaret reglerne omkring dette - istedet for at myndighederne lukker øjnene for hvor mange penge de mister i skatteindtægter - til skade for os alle.
|
Alternativt, så finner de at praksisen er helt i tråd med eksisterende lovverk. En av hovedideene bak den indre markedet i Europa er jo nettopp et fritt, europeisk arbeidsmarked (ikke et dansk, et fransk og et britisk arbeidsmarked). Så kan man selvsagt like eller ikke like nettopp dette.
Nå kjenner jeg ikke den saken i detalj, men var dette snakk om French domestic operations eller var det europeiske flygninger? Om det var French domestic så vil jeg tro at saken stiller seg litt anderledes.