View Single Post
Old 02-12-2005, 09:33   #7
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Quote:
Originally posted by amatør


Quote:
Originally posted by dc-8-63


Quote:
Originally posted by amatør


Jeg håper at SAS i framtiden satser på et par mindre langdistansefly som kan fly fra Oslo til en destinasjon i USA + Bangkok og at de satser fra ARN til østen.Mange av Finnairs østen fly har jo 40% svenske passasjerer+ mange nordmenn ombord.Og at en svenske skal fly til CPH før han flyr til østen,er omtrent like naturlig som at en nordmann skal fly til Stockholm før han flyr til USA...SAS må jo snart skjønne at det er bedre for svensker og nordmenn å fly fra ARN til østen enn fra CPH.
Vel samtidig skjoenner SAS at det er bedre for en Boeing ansatt aa fly via CPH til Paris enn via ARN....eller at det er bedre for en Microsoft ansatt aa fly via CPH til AMS enn via ARN....og naar disse 2 firmaene fyller mere enn 40% av Business Klassen paa SK938/937 saa gir det enorme utslag.....

For hver passasjer som kommer i fra Norge paa SK937 kommer det 10 i fra resten av Europa

Poenget er at aa flytte SAS langdistanse i fra CPH til ARN skaper like mange problemer som det loeser.....paa samme maate som Finnair har klart aa faa trafikk fra SAS oestover, har SAS faatt trafikk fra Finnair vestover....
Er vel noe av det jeg mente:Skandinavia er ikke akkurat hva SAS satser på når det gjelder langdistanse.
Ja det er veldig leit at ytlendinger skal fylle flyene....
Tror faktisk at AY har kvotering på sine flighter, max 10% ytlendinger
sail4fun is offline   Reply With Quote