Quote:
Originally Posted by Tally-Ho
Mye nytt skjer i luftfarten nå om dagen, og for de av oss som jobber der er det bare å holde oss fast;-)
Endringene skjer hele tiden, og presset i bransjen er så stort at mange sliter seriøst med likviditeten. Dette er ikke en tid for ansatte å be om bedre betingelser, og mange er happy med å holde det de har.
......................................
Tally-Ho
|
Jeg berømmer deg Tally-Ho for at du er frimodig nok og villig til å dele disse rykter / tanker med oss. Meget verdifullt. Både for oss som jobber i kommersiell luftfart og de som ikke gjør det per i dag men kanskje vurderer å søke seg inn. Det du beskriver stemmer meget bra med det jeg oppfatter er den veien industrien går. Det er mange år siden jeg, hvis jeg ble spurt, anbefalte noen i Norge å søke seg inn i skandinavisk baserte flyselskaper. I samtaler med personer fra f.eks. Baltikum, Thailand, Brasil etc er jeg vanligvis mye mer positiv til å anbefale karriere i flyselskaper. Å si at det skal bli rimelig tøft å drive IC trafikk med crewbase i Skandinavia i årene fremover er vel en understatement