View Single Post
Old 18-11-2011, 15:33   #1
Piddien
ScanFlyer Silver

Kamera Åpning av Alfa1 på BGO den 16. november 2011.

Hei.

Jeg ble spurt av AVINOR her vest om å gjøre et lite forsøk på å få tatt noen bilder i forbindelse av at Alfa 1 i nordenden av Flesland skulle åpne. Prøvde etter beste evne å få dette til, og her kommer noen bilder fra denne dagen.

Først ut er Boeing 737-382QC OY-JTF fra Jettime. Dette bildet ble tatt fra CHC/HS sin parkeringsplass hvor det er helt ok å ta bilder.

Så ble det å komme seg på innsiden av gjerdet og bevege seg opp mot nord hvor det hele skulle foregå denne dagen. LN-DYF kommer her inn for landing og denne skulle bli midtpunktet senere for dagens event.

Boeing 737-783 LN-RRM fra SAS ville og spille en del av det som senere skjedde.

Boeing 737-505 LN-BRV fra SAS kom og innom en tur.

Her er plassen hvor jeg skulle ta bildene fra. "Simon Snorkel" og "brannmann Trond" løftet meg og Arthur ca. 22 meter opp fra moder jord.

De 3 store på Flesland gjør seg klare for å ta turen opp til Alfa en. Noerwegian med LN-DYF foran SAS og deres LN-RRM, mens Widerøe og LN-WDK kommer tøffende til slutt. Desverre mye motlys på bildet, men det ble da dokumentert på et vis.

Jeg tror Norwegian og Norport satte ny rekord på "turn-around" på LN-DYF denne dagen. Jeg synes jeg hørte snakk om at det greide operasjonen på tretten "13" minutter.

Lufthavnsjefen kuttet snoren og vinket LN-DYF som første maskin opp til Alfa 1. Her fikk jeg hjelp til å få tatt dette bildet pga jeg var nokså høytsvevende under seansen.

Glade gutter vinker opp til en glad fotograf.

Kanonene ble testet og disse funket som de skulle.

Været gjorde at man ikke ville ha for mye vann på taxyway, men fikk da i alle fall et av LN-DYF og vannet.

LN-RRM kom som nummer 2 forbi der jeg svevde høyt oppe.

Og som sakt, LN-WDK kom som siste "høne" i flokken.

Som nummer 4 kom LN-BRV og disse var og i humør til å vinke.

Jeg sier stor takk til "brannmann Trond" og hans bil som tok turen opp fra Laksevåg Brannstasjon for anledningen.

Det kommer en del til med noen fler bilder fra vestsiden av RW.

Last edited by Piddien; 18-11-2011 at 15:59. Reason: Skriveleif, feil reg :-)
Piddien is offline   Reply With Quote