På tide å komme igang med trip reporten fra årets høstferie, som riktignok vil komme i små drypp fremover.'
Målet for turen var altså Japan og Sør Korea. Da US Airways hadde nok en bonustilbud i juni, så slo samboeren og jeg til på dette. Poeng ble kjøpt og etter litt søking her og der, mest i
ANA-tool så var det å plukke opp telefonen å ringe US for booking av billetter, og da selvsagt i First der det var mulig
Utreisen var med Lufthansa hele veien via
MUC til
NRT, og så snart billetter var bestilt og LH sin bookingkode funnet, var det inn på LH sine sider å booke seter til oss to. Siden vi hadde hver våre billetter, så var det greit å være litt proaktive så vi havnet ved siden av hverandre
Avreise fredag 14. oktober, og da med den meget behaglige 11:55 avgangen til
MUC. Hvilket betydde en rolig morgen hjemme, før vi satte kursen opp
OSL med Flytoget for en litt sen frokost i
SAS Scandinavian Lounge. Koffertene ble avlevert i gullskranken og tagget hele veien til
NRT, og boardingpass med de riktige setene like så.
Kjapt gjennom Fast Tracken, før vi ble noe forsinket gjennom Tax-free sjappa siden min kjære ble stuck mellom noen hyller i parfyme og sminkeavdelingen

Men kom oss tilslutt opp i en behaglig tom lounge hvor man fort hadde en sofagruppe for seg selv. Litt mat og drikke ble inntatt, og de hadde heldigvis smoothie på menyen denne dagen.
Da det hadde blinket gotogate en fem minutters tid begynte vi å bevege oss mot gaten, som jeg mener å huske var 42, så slapp å gå for langt ut. Litt venting før vi kunne slippe ombord og finne plassen våre på 2D og F, og knyttnevetesten ble bestått
Flyet for anledningen avr D-AILM, en
MUC basert A319 levert Lufthansa i 1997, men som nylig ble oppgradert til
NEK-konfigurasjonen med nye tynne seter. Selv er setene helt OK, ihvertfall for de ca to timene ned til
MUC.
Flyet var nesten fullt etter hva jeg husker, og de tre første radene var forbeholdt business.
Etter en litt forsinket avgang kunne vi så ta av på 19L og sette kursen mot
MUC. Kom oss opp på cruise og serveringen tok til. Først en liten tur med drikketralle før varmt mat til oss i business som ble båret ut for hånd. Som vanlig på Lufthanse på business innen Europa var det litt kjipt og kjedelig, men helt greit å spise, men ikke noe mer.
Scampi til forrett som så kjedelig ut, men som var bedre enn kyllinggryten med ris
Hyggelig crew som stadig kom med tilbud om forfriskninger, men eller en helt standard tur innen Europa. Hadde ikke tatt igjen hele forsinkelsen før vi landet på
MUC og parkerte på fjernpark. Men så hadde noe tydeligvis gått feil for der stod det ingen S-klasse eller Panamera, bare en kjipt vanlig gul buss samt en liten minibuss for å plukke opp noen passasjerer med kort connection til
MAD. Vet ikke hva som skjedde, men bilen jeg hadde gledet meg til var ihvertfall ikke der. Har mistanke om at sjåføren hadde kjørt feil og stod ved flyet ved siden av for der stod det ihvertfall en fyr å ventet mens bussen der fyltes opp. Så med mindre det var en
HON helt bakerts i bussen, så lurer jeg på om det egentlig var han som skulle plukke oss opp?
Uansett, så var det dagens skuffelse, men etter bussturen kom vi oss opp i First Loungen, leverte fra oss passene og etter en slurk Champagne var det meste glemt
First Loungen i
MUC er i samme stil som både loungene og terminalen i
FRA. Forskjellen er først og fremst at den er mindre og mer intim. Samt matutvalget er litt mindre, men fortsatt bra. Var tydeligvis midt i ettermiddagsrushet for loungen var ganske full, men uten at man måtte vente lenge på servering, for det var nok av ansatte.
Ble så tid for boarding på LH714 til
NRT, og vi gikk til den private passkontrollen for å hente passene våre før vi gikk ut til gaten hvor D-AIGP stod å ventet. nn A340-300 levert LH i 1998.
Mye folk foran gaten, så virket å bli en full flight inkludert flere oppgraderinger såvidt jeg kunne der. Ned trappa og var som alltid kjekt å kunne ta broen til venstre merker First og Business og gå ombord i flyet vi ville tilbringe det neste halve døgnet i......men det kommer siden