Enig i øldiskusjonen, Tuborg kjøpes aldri i Norge, og det danske Julebryg er noe annet enn hva som selges i Norge.
Uansett Julebryg, etterhvert ventet OL 181. OL er "OLT Ostfriesische Lufttransport GmbH", et regionalt flyselskap i Nord-Tyskland, som i samarbeid med
SAS flyr bla mellom København og Bremen.
Avgangen var satt opp fra utgang C06, altså buss. 23 personer var med bussen, som kjørte oss ut til standplass 75, der har jeg aldri vært før, ny opplevelse! Flyet, D-AOCB, er en Saab2000, og jeg hadde sete 6A, ok plass der:
Vi takset ut til rett tid, og avgangen ble fra rullebane 04R. Det var en ung, litt sjenert, men sikkert hyggelig flyvertinne ombord, som etter at skiltet med setetbeltet ble slukket, delte ut litt å spise og drikke:
Jeg satt rett ved propellen, og måtte prøve meg på sånn "se-propellen-bilde", og det funket med IPhone også:
Turen var helt grei, 55 minutter uten de store begivenheter. Vi landet på rullebane 09 i Bremen og kom oss greit til terminalen.
En ting jeg liker godt med Bremen er flytrikken inn til byen! Elleve minutter rett inn til sentrum.
Møtet gikk greit, og jeg sjekket inn på Hilton i Bremen. De hadde tilbud på overnatting, greit rom uten frokost. Siden jeg har gull på kortfargen fra Hilton fikk jeg oppgradert rom til DeLuxe, med badekåper og det hele, gratis internett og gratis frokost. Da er det fint med gullfargen:
Onsdag er reisedagen til Roma, rapport følger fra den også.