View Single Post
Old 05-11-2011, 01:09   #11
T.A.K
ScanFlyer Blue

Default Re: Spørsmål om Eurobonus

Om man f.eks booker DY for en tur BGO-OSL-BGO, enten gjennom deres side eller via expedia, ticket etc vil man etter sånn jeg har forstått det ikke få ekstrapoeng om man betaler med EB knyttet amex. Dette fordi at amex registrerer på kort statement reisen man tar. Hadde man derimot betalt samme turen med trumf visa ville man fått trumfpoengene som igjen blir EB poeng pga at de ikke registrer annet enn en ren transaksjon og ikke hvor man faktisk skal. Samme gjelder selvsagt hos SAS. Av den grunn betaler jeg aldri turer innenlands med amex. Gjorde det en gang for å bikke 100K grensen, og etter mine beregninger fikk jeg aldri poeng for disse 3000 kr jeg brukte. Vil tro dette også gjelder Diners, men har ikke dette kortet og er ikke sikker. Et annet eks er om man reiser samme ruten med SAS og betaler med Norwegian sitt kreditt kort vil dette gi cashpoints på saldoen, men ikke om man betaler hos DY da kortet klart er knyttet opp til deres database, men registrer ikke routinger hos andre selskaper. Om jeg er helt på trynet med min konklusjon setter jeg forøvrig pris på at noen retter meg

Forøvrig er jeg blitt veldig glad i tjene poeng via kredittkort. Bruker i 99% av alle mine kjøp via kreditt og ikke debetkort. Blitt litt bortskjemt og forventer på en måte å få noe igjen for mine kjøp. Kunsten er jo selvsagt å betale regningen når den kommer, men med litt kontroll over egen økonomi er jo dette bare som en "lek" å anse.

Tenk på hvor mange poeng man kunne tjent om f.eks trumf hadde tilbudt samme opplegget som kickback.no der man kunne fått trumfpoengene istedenfor å få poeng hos kickback. Hadde blitt mange EB points etterhvert. Lov å drømme, selvom jeg gjerne sporer litt av tema her på slutten.
Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO
Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO
Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO
Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO
T.A.K is offline   Reply With Quote