30. oktober 2011, kl. 17:20:
LOT Polish Airlines (Eurolot)
LO365 Wroclaw (
WRO)–Frankfurt (
FRA)
Economy Class
ATR 72-200
I utgangspunktet foretrekker jeg å fly Lufthansas
CRJ 700/900-avganger til Frankfurt, Düsseldorf eller München. Problemet er at disse bare går en gang daglig - i 13-14-tiden - og jeg endte også denne gangen med LOTs direkteavgang til Frankfurt kl. 17.20.
Det var ingen Ryanair-avganger da jeg ankom flyplassen en times tid før avgang, og det gikk derfor meget raskt å komme gjennom sikkerhetskontrollen etter en rask innsjekking i en dedikert
LOT Business Class-skranke.
I den såkalte Executive Lounge ble det en Carlsberg-flaskeøl mens jeg så klargjøringen av Wizz Airs avgang til Cork. Må si jeg gleder meg til den nye terminalen åpner i Wroclaw – i utgangspunktet skulle den åpnet i 2010, men nå regner jeg med at den ikke åpner før første halvår 2012, tidsnok til fotball-EM. Selve bygget er i det minste oppført og det ser veldig lovende ut.
SP-LFC, bygget og levert i 1991, stod for transporten denne søndag ettermiddagen. Jeg har fløyet med henne en gang tidligere.
Det var bare 19 passasjerer på denne avgange og det var derfor god plass om bord.
ATR har inngangsdør bak og det er også her de beste setene er. Faktisk har
LOT plassert Business Class på de bakerste radene, noe som for så vidt er logisk med tanke på at dette er nærmest utgangen og det også er minst motorstøy her.
Det satt ingen på de to radene med Business Class og jeg ble sittende på 14A, den første/siste raden i Economy Class. Flytiden ble beregnet til 1 time og 30 minutter over en distanse på 599 kilometer.
Det var ikke det mest opplagte crewet på denne avgangen - det tok lang tid før de kom i gang med serveringen og de ble stort sett sittende på de ledige Business Class-setene, også under landing. Serveringen var akkurat som vanlig.
Et besøk på toalettet avslører hvor shabby disse flyene er. Minner jo nesten om utedoen på hytta!
I Frankfurt landet vi som vanlig ”feil vei” og vi måtte kjøre hele den lange veien fra den ene enden av flyplassen til den andre. Denne turen tar om lag ti minutter.
Jeg fikk 150 EuroBonus-poeng for turen.