12. oktober 2011: LH2456
München-Oslo (
MUC-
OSL)
Lufthansa
Economy
Airbus A320-200, D-AIQP
Dette ble faktisk min første tur i et fly med LHs nye seter. Jeg likte dem godt – benplassen er ikke påklagelig og komforten bra.
Det skulle imidlertid vise seg at jeg fikk en gjenopplevelse av en avgang jeg hadde fra samme flyplass for rundt et år siden. Kapteinen var raskt på og informerte om at vi hadde et problem med et av crew-setene, og at dette måtte repareres før vi satte av gårde. Teknikerne var på plass raskt, men brukte over en time på reparasjonen, noe som var langt over de lovte ti minuttene (det endte med at en tekniker kom med taperull inn i flyet!).
Her er et bilde som minner meg mistenkelig om en tilsvarende situasjon i fjor (jeg satt på et A-sete, kom fra Sentral-Europa, vi ble forsinket pga. tech og det kom bil med gule blinkende lys):
Her er fjorårets versjon:
Jeg var likevel glad for at det ble en forsinkelse, og ikke en kansellering.
Cockpit lovet en rask overfart, og ved landing i Oslo var store deler av forsinkelsen tatt inn. Jeg nøt flyturen, som alltid, med Lufthansa. Rakk to runder hvitvin (!), som passet ypperlig til musikken jeg hadde på øret. Det får veie opp for forsinkelsen
Her er hovedstaden i kveldslys.
Alt i alt liten grunn til å klage. Lufthansa er proffe når det skjer noe (i alle fall på hjemmebane), og leverer et helt fair produkt. Det var godt å streife inn på 01R og komme tilbake til Oslo etter tett program og lite fritid i Polen, og enda bedre var det å avspasere neste formiddag.