Poznan/Lawica-München/Frans Joseph Strauss-Oslo/Gardermoen
Det var på tide å kaste seg i en taxi ut til flyplassen (hvor løst sitter ikke pengene når man er på jobbtur?). Det var trafikk, og jeg ankom flyplassen under en time før avgang.
12. oktober 2011: LH1639
Poznan-München (
POZ-
MUC)
Lufthansa
Economy
Dash 8-Q400, D-ADHR
Det var imidlertid ingen køer ved skranken og det gikk fint å sende bagasjen. Deretter liten kø i sikkerhetskontrollen og ca. 10-15 minutters venting før boarding.
Skulle tro det var Ryanair som opererte, jf. flytidene!
Flyet som ventet var en Dash 8 som så ut til å være smekkfull. Vi ble busset ut de 300 metrene, og da jeg kom om bord så jeg umiddelbart at det satt en herrremann på min plass. Da jeg gjorde han oppmerksom på dette svarte han ”å, er det midtgangsetet som er C?”. Nice try.
Det er helt ok plass i disse turboproppene, selv om det bråker fælt.
Mye byggevirksomhet å skimte på flyplassen, mest sannsynlig i forbindelse med at byen er en EM-by i 2012.
Nydelig flyvær over Polen.
… som endret seg raskt. Over Tsjekkia og Tyskland var det skyet og følgelig noe turbulent. Disse turboene flyr jo ikke akkurat i 40 000 fot.
Serveringen besto av et helt greit stykke mat og, av eget valg, en Warsteiner, som jeg registrerte at hadde krympet fra 0,33 til 0,25 siden sist.
Skydekket som hadde sneket seg innpå var ikke lavtliggende, og jeg fikk fint utsyn før landing på en av mine favorittflyplasser.
Vi ble, som alltid på
MUC, busset inn til terminalen. Hvor deilig er det ikke å kjøre buss under vingene på A340-600-maskiner som står på rekke og rad?
Det ble et raskt stopp innom kiosken for å kjøpe med en flymodell til en av de yngre medlemmene av familien før jeg måtte gå til gate der jeg som en av de siste boardet bussen ut til flyet som skulle ta meg til Oslo.