HEL-OSL A319 A659 sete 3A (est 1:00)
Vindusvask hos naboflyet:
En ganske ordiner flight, rundt 90% belegg, mye asiatiske turister samt en god del artister (mye instrumenter) inkl. Hr Rybakk. Denne flighten bestod også av turens beste flymåltid - og det var *drumroll* laks.
Men hva pokker skal de med den kanten på armlenet? Den er jo bare i veien og samler opp mye skitt.
Begge A320-ene hadde "slim-line-seter" og det blir litt hardt i lengden. De kjørte 2+2-konfigurasjon HEl-
LIS noe som hvertfall gir litt armslag. De første timene går greit, den siste er litt anstrengende. A319 hadde seter som minner om "trekkspillsetene" BA har - config
HEL-
OSL var 2+3, og disse setene er mye mer behagelig å sitte lenge i.
Konklusjon:
AY leverer et greit produkt. Det er et "typisk nordisk selskap", selv om det er enklest å snakke engelsk med dem.
Hvorfor omveien om
HEL i business? Fikk plutselig noe ekstra ferie som jeg måtte bruke, på kort varsel er prisene på sommerstid relativt høye. AYs rabatterte business ble ikke mye høyere enn andre alternativer, og når man tar i betraktning at det ga 340TP (nesten halvt gullkort) og 6500 mil (halvparten av en upgrade til USA) på BA-kortet så var kost/nyttevurderingen grei.
-- - - oo OO
THE END OO oo - - --