View Single Post
Old 12-10-2011, 13:23   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
Default Re: Finnair til Lisboa sommeren 2010

HEL-OSL A319 A659 sete 3A (est 1:00)

Vindusvask hos naboflyet:



En ganske ordiner flight, rundt 90% belegg, mye asiatiske turister samt en god del artister (mye instrumenter) inkl. Hr Rybakk. Denne flighten bestod også av turens beste flymåltid - og det var *drumroll* laks.







Men hva pokker skal de med den kanten på armlenet? Den er jo bare i veien og samler opp mye skitt.



Begge A320-ene hadde "slim-line-seter" og det blir litt hardt i lengden. De kjørte 2+2-konfigurasjon HEl-LIS noe som hvertfall gir litt armslag. De første timene går greit, den siste er litt anstrengende. A319 hadde seter som minner om "trekkspillsetene" BA har - config HEL-OSL var 2+3, og disse setene er mye mer behagelig å sitte lenge i.

Konklusjon:

AY leverer et greit produkt. Det er et "typisk nordisk selskap", selv om det er enklest å snakke engelsk med dem.

Hvorfor omveien om HEL i business? Fikk plutselig noe ekstra ferie som jeg måtte bruke, på kort varsel er prisene på sommerstid relativt høye. AYs rabatterte business ble ikke mye høyere enn andre alternativer, og når man tar i betraktning at det ga 340TP (nesten halvt gullkort) og 6500 mil (halvparten av en upgrade til USA) på BA-kortet så var kost/nyttevurderingen grei.

-- - - oo OO THE END OO oo - - --
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote