View Single Post
Old 05-10-2011, 20:40   #15
amatør
ScanFlyer Gold

Default Re: Hva skjer med Thai i dag?

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Vel da dem åpna taxfreen der så jo folk grunn til å bruke mer tid der enn nødvendig. Forøvrig synes jeg at taxfreen er en positiv sak, slipper å drasse med seg masse varer på flyet. OSL ellers fungerer ganske effektivt, er sjeldent tull i sikkerhetskontrollen der. Non Schengen må brushes opp ja. Emirates sitter vel neppe og ser på at Qatar stjeler alle passasjerene deres på OSL. Om Qatar får suksess så vil nok Emirates kaste seg inn i kampen slik de har gjort på CPH og mange andre smårare plasser (les NCL). Nå er det ikke plass til så mye mer på non Schengen med dagens infrastruktur. Norge er et lite marked, men samtidig driter vi nærmest penger her oppe på berget.

Forøvrig registrerer jeg at folk i de etniske minoritetsmiljøene jubler over Qatar. Les billigere flybilletter til Pakistan, India, Sri Lanka osv. PIA tar mye penger til Islamabad fra Oslo og etter det jeg har hørt er det ikke allverdens til selskap heller.
Jepp, maaange norskpakistanere som er veldig glade for at PIA får en reel konkurent fra OSL.
amatør is offline   Reply With Quote