View Single Post
Old 02-10-2011, 11:55   #39
PSC TOS
ScanFlyer Silver

PSC TOS's Avatar

Default Re: Krav på erstatning når flyet blir forsinket?

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Slik er det også i de fleste andre bransjer, selv om det ikke er vanlig at kompensasjonen er detaljregulert i like stor grad. Selv jobber jeg i telekombransjen, der dette er regulert gjennom avtaler og bransjenormer. Min arbeidsgiver betaler rutinemessig ut erstatning til kunder for feil andre har påført oss, noe som også gjør at vi hver eneste dag jobber med å lage løsninger som gjør at sannsynligheta for det uforutsette reduseres og at konsekvensene blir så små som mulig. I mange tilfeller er allikevel kostnaden for tiltak så stor at vi heller velger å ta risikoen og vite at vi av og til må betale erstatning.
OK, kan jeg spørre om hvor stor erstatning dere betaler ut ut over å gi kunden et nytt produkt som virker?

Opp gjennom årene har man jo opplevd å en og annen gang kjøpe produkter som det har vært feil med. Da har jeg, som rimelig er, fått varen reparert, fått ny tilsvarende vare eller pengene tilbake. Aldri har jeg opplevd å få ytterligere 2000 kr som erstatning for tort og svie. Selv om jeg måtte klare meg uten varen fra det tidspunktet den sluttet å virke til jeg fikk en ny/tilsvarende vare.

Last edited by PSC TOS; 02-10-2011 at 11:59. Reason: typo
PSC TOS is offline   Reply With Quote