Quote:
Originally Posted by The Ticketor
Tror du at det er den enkelte ansatte som selv bestemmer dette? Mener du at den enkelte ansatte i førstelinje skall åpne sin egen private lommebok? Er det den ansattes feil at det har blitt en kansellering/forsinkelse?
Hva med handlingagenter uten noen som helst rettigheter på ID-billetter? Er det greit med "en kald skulder" da?
Tull...
|
Les min tilbakemelding til sk931 før du eventuelt svarer.
Ja, selvsagt. Det er alltid handlingagenten som personlig skal betale fra sin egen lomme til alle som har grunnlag til erstatning - vennligst spar meg for slike påstander...
Og for å ha sagt det igjen: Ja, det er desverre variasjon fra selskap til selskap når det kommer til å forholde seg til reglene. Askeskyen var et godt eksempel som fikk frem dette problemet. Dette er et problem, og regelverket burde omskrives/revideres slik at selskapene og passasjerene ikke skal være i tvil om når det er grunnlag for kompensasjoner eller ikke. Før dette eventuelt skjer vil (lavpris-) selskaper være i stand til å tolke regelverket for å sikre egen økonomisk gevinst.
Som sagt til sk931, som fremla at han hadde hatt kontakt med "en vred nordmann," så synes jeg mange ansatte bør huske hvor enkelt det er for passasjerer å la være og fly med selskapet igjen, eller velge å klage på selskapet til venner og bekjente. Dette var derfor en måte å vinkle dette på, ettersom denne diskusjonen viser hvordan trådstarter sitter igjen med et inntrykk av selskapet.
Likevel: Jeg kan forsikre deg om at det av og til er opp til enkeltindivider hos handlingselskapene å avgjøre refusjoner/erstatninger for passasjerer. Står passasjeren på sitt lenge nok kommer han ofte lenger. Jeg snakker ikke bare for
SAS/
SGS, dette er desverre velkjent, og langt i fra bare innenfor luftfart.